Welcome !!!

Acest blog este dedicat trupei Alb Negru si a fost creat de o fana Alb Negru.Va astept pe toti cu mesajele voastre !!

sâmbătă, 30 august 2008

Povestea lui Kamara


Stranepot al Mariei Filotti si urmas al unei familii de politicieni africani. Viata lui Kamara Ghedi, jumatatea de culoare a trupei Alb Negru, ar putea fi subiect de roman sau, de ce nu, de telenovela. Existenta lui s-a impartit intre Guineea Franceza si Romania, intre fotbal si muzica, intre plajele din Conakry si cartierul Drumul Taberei din Bucuresti.
"M-am nascut in Romania. Cu doua ore inainte de eveniment, m-am pus de-a curmezisul si n-am mai vrut sa ies. Insa la cezariana au fost probleme, pentru ca nu au reusit sa ma scoata cu forcepsul, asa ca m-au scos, in cele din urma, cu un... polonic. Eram mai mult mov, iar medicii mi-au dat putine sanse de supravietuire, dar dupa o saptamana ajunsesem deja acasa." Acesta este primul lucru pe care il povesteste Kamara despre el.
Din familie de artisti
Ochii i se lumineaza cand isi aduce aminte de copilaria petrecuta in Romania. Pana la 8 ani a ramas aici insa, dupa moartea tatalui si a bunicii, a plecat impreuna cu mama si cu fratii lui la familia tatalui, in Guineea.
"Am stat in Guineea 14 ani. Am plecat pentru ca mama i-a promis tatalui meu ca ne va duce acolo. Mama este romanca si se trage din familia Filotti. Actrita Maria Filotti a fost stra-strabunica mea", povesteste mai departe muzicianul.
Schimbarea brusca din viata lui avea sa il marcheze o buna perioada de vreme. "A fost un soc, pentru ca eu nu vorbeam decat romana si foarte putina franceza. Pe deasupra, a fost si un soc termic, pentru ca am plecat de aici la inceputul lui februarie si am ajuns acolo cand termometrele aratau chiar si 38 de grade Celsius! A fost si un soc cultural, pentru ca nu stiam ce urmeaza sa gasesc acolo. Am suferit mult dupa teatrul radiofonic din Romania si dupa desenele animate cu Mihaela si Azorel", isi descrie Kamara primele experiente traite in Africa.
Nepot de ministru din Guineea
"Scoala era in spatele unui garaj, unde erau cocosi si gaini care alergau de colo-colo. M-au intrebat in franceza: "Cum te cheama?" si eu le-am raspuns: "Roumanie!". Si de atunci asa mi-a ramas porecla acolo", continua povestea Kamara. Insa legaturile sale cu tara vest-africana sunt mai mari si la un nivel mai inalt decat s-ar astepta cineva.
"Cand eram bebelus, a venit in vizita la Ceausescu presedintele Guineei. Eu eram cu parintii mei la ambasada, si cand a ajuns acolo i s-a spus ca sunt nepotul unui ministru, care ii era foarte bun prieten. Bunicul meu era cel mai bun prieten al lui. Ai mei mi-au povestit ulterior ca m-a luat in brate si s-a jucat un pic cu mine."
"Copilaria mea seamana cu povestile lui Creanga. Faceam foarte multe pozne: plecam in tot felul de aventuri cu baietii din cartier, ne bateam, jucam fotbal, furam mere si banane din curtile oamenilor".
Unguri, congolezi si turci
Intoarcerea in tara in care s-a nascut s-a produs in 1997, in noiembrie. A facut un an pregatitor de limba romana la Cluj, unde a urmat cursuri inainte de Facultatea de Jurnalistica de la Bucuresti.
"La camin am stat intr-o garsoniera cu un ungur care stia doar maghiara si engleza, iar eu nu vorbeam decat romana si franceza. Asa ca iti dai seama cum ne intelegeam. O mai rupeam eu un pic pe engleza, insa nu suficient. Pe vremea aia jucam si fotbal la Universitatea Cluj, unde eram atacant, insa m-am lasat cand am venit in Bucuresti".
Aici a ajuns cu o bursa de studiu si a facut parte dintr-o grupa in care se mai aflau turci, congolezi si basarabeni. Dar si mai bine s-a inteles cu o romanca din Slatina. "Aici am cunoscut-o pe fata care avea sa imi devina sotie", povesteste Kamara.
"In primul an de facultate ne-am casatorit, iar in al doilea an s-a nascut fetita noastra, Sara, care are acum 7 ani. Acum trei ani insa am divortat, dar am ramas in relatii bune cu fosta sotie. Merg tot timpul sa o iau pe Sara de la scoala si o duc la mama ei. Nu vreau sa simta lipsa unui tata."
Prin fotbal, spre muzica
De la "Nationala Artistilor" pana la primul sau album
Apropierea de muzica s-a produs inca de cand avea 14 ani. Pentru ca provine dintr-o familie de artisti, iar mama sa a facut Conservatorul, Kamara a avut o prima tentativa in Guineea, insa nu a fost un succes.
"Acolo am compus "Je t’aime pour toujour", piesa pe care am adus-o si in Romania, insa n-am avut ocazia sa o cant pana in 2002, cand am intrat in Nationala Artistilor. Deci s-ar putea spune ca prin fotbal am ajuns in muzica. La echipa l-am cunoscut pe Andrei, care avea mai apoi sa imi devina coleg de trupa. Prima piesa pe care am facut-o a fost "Noi doi".
Eu voiam initial sa fac o trupa de patru, cu doua fete si doi baieti, insa nu a fost sa fie. Am semnat cu MediaPro Music si am scos albumul de debut, "En Garde!".
A urmat apoi "Passion" si anul trecut am editat cel de-al treilea material discografic, "Hello". La Eurovision s-ar putea sa participam, insa nu stiu exact. Eu unul nu ma dau in vant dupa concursuri, prefer sa cant pentru public, nu de dragul competitiei", a incheiat Kamara Ghedi.Florin Ghioca
Sursa: Cotidianul

3 comentarii:

LUPEA M.I. spunea...

Esti de foarte mare valoare.
Un graunte de diamant expus razelor solare, inunda universul de lumina.

Anonim spunea...

E un prost care nu are gusturi la îmbrăcăminte se îmbracă că tiganu ce e

Unknown spunea...

Ce urat!!!! Rusine!